این نونا, چن باشه خوبه؟! 😲😨😱

اینا دوستان، نون‌های بسیار خوشمزه اتریشی هستن که بهشون میگن زمل (SEMMEL), جون میدن واسه صبحانه، تازش خیلی عالیه!
صبح ها وقتی که میخوان اینا رو بخورن، چند دقه ای میزارن تو فر یا هواپز، میشه درست مثل وقتی که تازه از تنور در آورده باشین! 😍

البته، ما ایرانی ها اگه بخوایم با این نونا سیر شیم، باید ۵-۶ تاشو یک جا بخوریم تا ته دلمونو بگیره!
چند روز پیش با یکی از دوستان، رفته بودیم جاتون خالی، شینیتزل بخوریم، قبل از اینکه غذا رو بیارن، دوستم گفت، من که با این شینیتزل های اینا سیر نمیشم!😨
گفتم: حرص نزن داداش، بزا بیارن بعدش عزا بگیر! بعدشم همیشه سالاد یا سیب زمین سرخ کرده هم باهاش میارن.
شینیتزلا رو آوردن، دوستمون اخماش بدجوری رفت تو هم، گفت: بی پدرا, غذای بچه آوردن؟!
گفتم واسه من که زیادم هست (الکی گفتم، خداییش شینیتزلاش کوچیک بود) 😲🙄
معمولا یک سبد نون هم در رستوران های اتریشی، روی میز میزارن، با چند نوع نون های مختلف, پارچه رو از رو سبد پس زد، گفت خدا رو شکر زمل هم هست!
زمل ها ۲ مدلن، یکجورشون، کوچیک تر هستن و معمولا تو بسته های ۱۰ تایی تو سوپر مارکت ها میفروشن به ۱ یورو و پنجاه سنت، دونه ای میوفته ۱۵ سنت، این بزرگتراشو بهشون میگن کایزر زمل(KAISERSEMMEL )، دونه ای میفروشن، هوفر (الدی) میفروشه دونه ای ۲۵ سنت!


البته بعضی هاشونم دست سازنه که کوچیک ترن، اونام گرونن، معمولا نونوایی ها از اونا دارن و بعضی رستورانا.
خلاصه، دوستمون هر جوری بود, شیکمشو با شنیتزل و نون سیر کرد, یکریزم غر میزد که میرفتیم یک کوبیده مشتی میزدیم, حالمون جا میومد, چی بود ما رو آوردی اینجا!
موقه حساب، گارسون ازش پرسید، نونم داشتین، گفت آره ۲ تا از این زمل هام داشتم .
گارسونه گفت اون ۲ تام میشه ۵ یورو!
باید بودین، قیافشو میدیدین، اصلا رنگش پرید، سفید شده بود مثل دستمال کاغذی! 😨
میگفت من حاضر بودم, واسه شنیتزل ها ۲ برابر میدادم اما واسه اینا, دونه ای ۲ و پنجاه از من نمیگرفت, همین قبل اینکه بیام, رفتم هوفر، اینا رو حراج کرده بود دونه ای ۲۰ سنت، واسم گرون بود, نخریدم!
اینا هموناس که با من دونه ۲ یورو و پنجاه سنت حساب کرده! آخه چن برابر؟! انصافم خوب چیزیه, مگه داریم؟!
گفتم داداش اینجا رستورانه، اومدی نشستی لنگاتو انداختی رو همدیگه، گارسون های خوشگل دور و ورت میچرخن، چپ و راست اوردر میدی، میخوای دست تو جیبتم نکنی؟!😱
گفت: کدوم گارسون خوشگل نوکرتم، تو این رستوران، خوشگل ترین زن تو این رستوران, تویی!! 😁😂
گفتم، خب, حالا سیر شدی که، اگه سیر نشدی بگم ۲-۳ تا دیگه زمل واست بیارن! 😁
گفت من اگه میدونستم زمل ها اینقدر گرونن، شینیتزلمو مپیچیدم لای این دستمال کاغذی های رو میز، با اینا میخوردم!
دوستان, حیف که به من گفتن قیمت ها رو به تومن تبدیل نکن, وگرنه خیلی دوست داشتم بگم یک نون ماشینی, که اندازش از یک نعلبکی هم کوچیکتره, ۵۵۰ هزار تومن اما نمیگم ….😲😨😱😁😂😍

Link on Facebook

#وین #اتریش #زمل #شینیتزل #رستوران #غذا #شکمو #صبحانه #نون #نان #سفر #مسافرت #توریست #گردشگری #تفریح #سرگرمی #خنده #داستان #بامزه #رستورانگردی #شکمگردی #اروپامانیا #اروپا #Wien #Vienna #Austria #Semmel #Schnitzel #Food #مهدی_امیری #وین #اتریش #سرگرمی #اطلاعات #گردشگری #توریست #MehdiAmiri #Mehdi_Amiri #MehdiAmiriOfficial #MehdiParsnewsAmiri #MehdiViennaAmiri

👍 ❤️ 😂 😮 😢 😡 👎

دیدگاهتان را بنویسید