آقا گرسنگی برای من اصلا شوخی بردار نیست، یعنی قشنگ خط قرمزمه! 😲😨🙄

من از ساعت ۹ صبح به بعد، رسما وارد فاز ناهار می شم. یعنی کوچک ترین صدای قاروقوری از شکمم بلند بشه، رفتم واسه ناهار! حالا شما هر اسمی می خوای روش بزار، صبحانه، میان وعده، یا به قول این باکلاس ترها برانچ، ولی واسه من این حرف ها نیست، ناهاره، ناهار!

دیروز اما از اون روزای عجیب بود که همه چی درهم برهم شد. ساعت ۱۰:۳۰ قرار داشتم و کلی هم بدو بدو قبلش، خلاصه بدون اینکه هیچی بخورم، با شیکم خالی رفتم سر قرار. کارم تا ساعت یک طول کشید و دیگه واقعا داشتم از گرسنگی غش می کردم! 🥴
از طرفی چون این چند روزه بارها غذای بیرون خورده بودم، اصلا دلم نمی خواست دوباره یک آشغال دیگه از بیرون بریزم تو این شیکم وامونده همیشه گشنه. با خودم گفتم: برو خونه، همون آشغال های خودت می ارزه به صد تا از این فست فود ها!
توی ذهنم داشتم نقشه می کشیدم که الان می رسم، برنج که همیشه تو فریزر هست، سس اسپاگتی هم که دارم با لوبیا سبز های یخزده قاطی می کنم، ۲۰ دقه ای، یک خورشت لوبیای من درآوردی مشتی حاضره. هر رستورانی هم که بری، زود تر از ۲۰ دقه غذا جلوت نمی زاره!
آقا رسیدم خونه، دیدم نه از لوبیا خبریه، نه (باورتون می شه؟) از برنج یخ زده! 😲😨😱 این دیگه یه رسوایی تمام عیار بود، در حد بستن معاهده ترکمن چای و گلستان! به خودم گفتم: مرد، تو دیگه واقعا رد دادی! مگه می شه یه آدم معتاد به پلو، تو فریزرش برنج آماده نداشته باشه؟
خلاصه، سریع دست به کار شدم. برنج رو گذاشتم بپزه. خداروشکر از قبل یک عالمه لپه پخته یخزده و سینه مرغ تیکه شده که با پیازداغ تفت داده بودم تو فریزر داشتم. یک چند تا سیب زمینی و یک کم رب و چند تا گوجه فرنگی هم بهش اضافه کردم و شد یه خورشتی که هرچند اسمی بخوصوصی نمیشه روش گذاشت، اما مزش ۲-۳ تا سور زده بود به قیمه های نذری و مجلسی! 😋
این برنجی که من این بار گرفتم، کته اش خیلی بهتر از دم کشش درمیاد! یک نکته تجربی هم بگم: کلا هم وقتی وقت ندارید برنج رو از قبل خیس کنید، حتما کتش کنین چون بهتر می پزه. یه راز مگو هم بین خودمون بمونه؛ اگه برنج رو خیس نکردین، ۲-۳ بار با آب ولرم (رو به داغ) باادب بشورینش، قشنگ حکم ۴۸ ساعت خیس خوردن رو پیدا می کنه! 😱
آخرش هم بگم که خیلی از این باورهای آشپزی پایه و اساس محکمی نداره. مثلا اینکه می گن غذا باید ۴-۵ ساعت رو اجاق یواش یواش واسه خودش بپزه یا شب تا صبح بزاریم غذا آروم آروم قشنگ جا بیوفته… من اصلا این حرف ها رو قبول ندارم؛ مهم فوت های کوزه گریه که اونام همش پیش منه. با من بپرین عزیزان، ضرر نمی کنین، هیچی هم که گیرتون نیاد، اقلا آشپزهای درجه یکی مثل خود من می شین! 😁🤣😍💖😎🙏

Link on Facebook

#آشپزی #آشپزی_فوری #ناهار_خوشمزه #شکموها #دستپخت_من #فوت_کوزه_گری #برنج_کته #خورشت_ابتکاری #مهدی_امیری #وین #اتریش #سرگرمی #اطلاعات #گردشگری #توریست #MehdiAmiri #Mehdi_Amiri #MehdiAmiriOfficial #MehdiParsnewsAmiri #

👍 ❤️ 😂 😮 😢 😡 👎

دیدگاهتان را بنویسید